Herunder ligger de seneste nyheder/opdateringer samt de indslag, der er fundet efter genetableringen af hjemmesiden.
De er blevet redigeret, så de svarer til indslagene fra den gamle hjemmeside.
Hvis man i øvrigt har behov for dokumenter i relation til foreningen, kan man skrive til bestyrelsen og bede om dokumenterne. Adressen er: Digevang@outlook.dk
9. Maj 2025.
Vejsyn
Bestyrelsen har den 9. maj afholdt det årlige vejsyn med gennemgang af alle veje. Der er delt sedler ud til en lang række medlemmer, som ikke har vedligeholdt vej, fortov eller hæk.
Der er udarbejdet en liste over de medlemmer, der har fået en henvendelse, og der vil blive fulgt op på den i løbet af sommeren.
Du kan læse referatet af mødet her
Du kan se listen over henvendelser her
7. FEBRUAR 2025 af EBH
Generalforsamling 2025
Den årlige generalforsamling blev afholdt torsdag den 27. februar 2025, kl. 19:00 i Skelgårdskirkens mødelokale.
Du finder indkaldelsen lige her
Regnskabet for 2024 finder du her
Referatet er nu godkendt og kan ses her
4. FEBRUAR 2025
Bestyrelsesmøde
Bestyrelsen har i dag afholdt møde med henblik på tilrettelæggelse af generalforsamlingen.
Referatet af mødet kan ses her
31. MAJ 2024 AF EBH.
Vejsyn og bestyrelsesmøde
Bestyrelsen har i dag afholdt et mindre bestyrelsesmøde og efterfølgende vejsyn, hvor vejene blev gennemgået, og der blev uddelt sedler til medlemmerne med angivelse af evt. fejl og mangler. I lighed med de andre år blev der fundet knækkede fliser og revner i asfalten på vejene, og det vil blive repareret i løbet af året. Set i det store billede, så det hele fint ud – det kneb lidt med vedligeholdelsen og hos nogen manglede hækken at blive klippet, men det forventes at blive udført inden for den kommende tid.
Hvis har punkter, der ønskes behandlet af bestyrelsen, er man velkommen til rette henvendelse.
Der bliver ikke udarbejdet yderligere referat af mødet.
10. MARTS 2024 AF EBH.
Generalforsamlingen 2024.
Generalforsamlingen blev afviklet som planlagt, og referatet er nu godkendt af bestyrelsen og kan ses her
Her kan du se generalforsamlingens Indkaldelse og Regnskabet.
7. FEBRUAR 2024 AF EBH.
Bestyrelsesmøde
Bestyrelsen har d.d. afholdt bestyrelsesmøde, hvor det primært var forberedelse til generalforsamlingen, der var på dagsordenen. Du kan se referatet her
Her kan du se generalforsamlingens Indkaldelse og Regnskabet.
27. NOVEMBER 2023 AF EBH
Fjernvarme i Digevang.
Skal vi have fjernvarme i Digevang – det er et spørgsmål, som Tårnby Forsyning i øjeblikket stiller til stort set alle boligejere i Tårnby kommune.
Hvis I påtænker at sige ja til fjernvarme, er det en rigtig god idé at melde sig “under fanerne” – dog uden at forpligte sig, så Tårnby Forsyning kan danne sig et indtryk af, hvor stor interessen er i de enkelte boliger.
I øjeblikket er kravet, at 65% af boligejerne på en vej – eller evt. blot i en grundejerforening, skal tilmelde sig, for at der etableres rørlægning i vejen. Derfor er det vigtigt, at man allerede nu – selv om det måske først bliver aktuelt i 2026-27, tilmelder sig som interesseret.
På Tårnby Forsynings hjemmesiden kan I læse meget mere om projektet, og I kan også se, hvornår det bliver muligt for vores forening at få fjernvarme.
Ved at klikke på linket, kan I gøre jer bekendt med planerne og de muligheder, der ligger for – dels at få en abonnementsordning på et nyt fjernvarmeanlæg og dels at få en tryghedsordning på jeres gamle gas- eller oliefyr.
Se mere her…..
Vi vil løbende følge projektet, og kommer der interessant nyt, vil vi gøre opmærksom på det er på hjemmesiden.
Tårnby kommune har udgivet en folder til dig, der er interesseret i fjernvarme – den kan ses her
9. MAJ 2023 AF EBH
Vejmøde
Der er i dag afholdt vejmøde med besigtigelse af foreningens veje – du kan se referatet her
6. FEBRUAR 2023 AF EBH
Bestyrelsesmøde.
Bestyrelsen har torsdag den 02.02.2023 afholdt møde hos Mike Ovesen – mødets tema var primært den kommende generalforsamling.
Du kan se referatet her.
11. JANUAR 2023 AF EBH.
Generalforsamling 2023.
Den årlige generalforsamling blev afholdt tirsdag den 28. februar 2023, kl. 19:00 i Skelgårdskirkens mødelokale, Sindingvej 9, 2770 Kastrup – indgang via Vestamager Centrets parkeringsplads.
Du kan se indkaldelsen her.
Du kan se regnskabet her.
Du kan ses referatet her.
20. APRIL 2022 AF EBH
Vejsyn og vejmøde i Digevang!
Vejsynet og mødet blev afholdt fredag den 29.04.22, og alle har fået en seddel med angivelse af evt. mangler, men rigtig mange har fået en seddel med en fin smiley som bevis på, at det hele var i orden.
Bliv ved med det!
Til dem, der ikke blev orienteret om vejsynet via mail, er årsagen, at foreningen ikke har jeres mailadresse, så hvis I ønsker at blive orienteret via mail, så send din mailadresse til kasserer@digevang.dk
Følgende tekst blev udsendt til medlemmer med kendt mailadresse: Bestyrelsen afholder det årlige vejsyn og vejmøde fredag den 29.04.22, så hvis du vil ha’ en glad smiley, er det en god ide at rense for ukrudt, feje jeres vej og fortov, sikre at hækken ikke er for bred, og der ikke hænger grene ned over fortovet, så skulle der være gode chancer for en glad smiley:-)
Referatet af mødet kan ses HER
Bestyrelsesmøde!
5. FEBRUAR 2022 AF EBH
Bestyrelsen har den 02.02.2022 afholdt bestyrelsesmøde med generalforsamlingen som eneste punkt på dagsordnen. Du kan ses referatet HER
5. JANUAR 2022 AF EBH
Generalforsamling 2022.
Den årlige generalforsamling blev afholdt tirsdag den 22.02.2022, kl. 19:00 i Skelgårdskirkens “Sideskib”, Vestamagercentret, 2770 Kastrup. Indkaldelse vil blive omdelt.
Indkaldelsen kan ses HER
Det reviderede regnskab kan ses HER
Referatet kan ses HER
4. NOVEMBER 2021 AF EBH
Hjertestartere i Digevang!
Efter nogen tid er det endelig lykkedes at få bevilget, indkøbt og monteret to hjertestartere i vores grundejerforening. De to hjertestartere er monterede på hver sin side af Kongelundsvej – én på Johannesburg Allé 15 og én på Liberiavej 26.
Hjertestarterne er leveret af SponsorAid, som også servicerer og vedligeholder dem.
Bestyrelsen takker de medlemmer, der har stillet enten husmur eller plankeværk til rådighed for monteringen.
De to hjertestartere kan ses her:
Johannesburg Allé 15.

Liberiavej 26.

Vi ser nu frem til, at flere i foreningen melder sig som hjerteløbere – det kan ske via dette link: Bliv hjerteløber
3. OKTOBER 2021 AF EBH
Bestyrelsesmødet den 27.09.21.
Bestyrelsen har afholdt møde bl.a. vedrørende festen søndag den 03.10.21.
Du kan læse referatet her
28. AUGUST 2021 AF EBH
Jubilæumsfesten holdes søndag den 3. oktober 2021, kl. 18:00, men er udsolgt.
Efter afviklingen af stort set alle restriktioner, er det blevet tid til afholdelse af vores Jubilæumsfest.
Den nye dato er søndag den 3. oktober 2021, kl. 18:00.
Vi har sikret os lokalet, og musikeren har sagt god for datoen.
Vores leverandør af mad, har indledningsvis lovet at være klar til levering på den nye dato.
Ny invitation følger – hvis man er tilmeldt og kan deltage, skal man ikke foretage sig noget – ellers skal man sende afbud, så I kan få jeres penge tilbage.
Der omdeles nye adgangstegn.
Du kan ses invitationen her
Seneste nyt! Vi har nu modtaget 80 tilmeldinger til festen, hvorfor vi har etableret en venteliste, som allerede indeholder seks personer.
Hvis I allerede er tilmeldt, men alligevel ikke kan deltage, bedes I hurtigst muligt melde fra, så andre kan få pladsen.
9. AUGUST 2021 AF EBH
Generalforsamling i Digevang.
Den udsatte generalforsamling blev afholdt torsdag den 26. august i Café Fevens mødelokale i Vestamagerhallen, Ugandavej.
Indkaldelsen var omdelt til alle parceller – men den kan også ses her
Regnskabet kan ses her
Referatet ligger klar her
23. MAJ 2021 AF EBH
Vejsyn og bestyrelsesmøde
Bestyrelsen har fredag den 21.05.21. afholdt det årlige vejsyn, hvor vi har gennemgået alle vores veje for fejl og mangler – herunder kontrolleret, om medlemmerne sørger for at holde vej, fortov, hæk og hegn i ordentlig og ryddelig stand. Der er delt sedler ud til alle – nogen har fået en smiley-tilkendegivelse, mens andre er blevet anmodet om at rydde ukrudt, feje eller klippe hæk eller buske og træer. På vejene blev der konstateret en del revner, og de vil blive repareret i løbet af sommeren/efteråret.
Ud over vejene blev den udsatte generalforsamling, foreningens økonomi og ikke mindst jubilæumsfesten drøftet, men det er endnu for tidligt at træffe beslutning om fornyede datoer.
Referatet fra mødet kan ses her
15. MARTS 2021 AF EBH
Rent vand til “møgungerne”
Sammenslutningen af grundejerforeninger i Tårnby kommune har udsendt følgende til foreningerne:
Vi skriver til Jer, da vi håber, I vil være med til at udbrede kendskabet til kampagnen ’Rent vand til møgungerne’, der kører fra mandag den 15. marts 2021.
Hvad handler kampagnen om?
Vi har godt, billigt og rent vand i hanerne, og det skal vi blive ved med, også for vores børn og børnebørns skyld. Derfor skal vi holde op med at bruge sprøjtegifte i vores haver.
Tårnby Forsyning og kommunen er gået sammen med en række andre forsyninger i en fælles kampagne for at opfordre haveejere til at droppe sprøjtegiften og oplyse om naturlige alternativer. For vi skal passe godt på grundvandet, hvis det også skal være der til de fremtidige generationer.
Som et led i kampagnen er der produceret en sjov film om den gnavne haveejer, der vil af med møgungerne samt en pjece. De vil ligge på kampagnesiden: www.taarnbyforsyning.dk/rentvand, der vil være aktiv fra mandag den 15. marts. Der er desuden samlet en del gode råd om naturlige alternativer til sprøjtemidler i haven.
Hjælp med at udbrede budskabet!
Vi håber, at I i jeres grundejerforening vil være med til at udbrede budskabet. Følg evt. med på Tårnby Forsynings Facebook-side: Tårnby Forsyning, hvor der fra mandag den 15. marts vil komme opslag om kampagnen. Udover ovenstående vil der i uge 13 være plakater på standere rundt om i Tårnby med henvisning til informationerne på kampagnehjemmesiden.
Kampagnen har udgivet en folder, der kan ses her
Grundejerforeningen Digevang støtter selvfølgelig det gode initiativ, hvorfor vi hermed bringer det videre til vores medlemmer!
20. FEBRUAR 2021 AF EBH
Hjertestartere i Digevang
Som bekendt er bestyrelsen interesseret i at installere en eller måske to hjertestartere i grundejerforeningen – én på hver side af Kongelundsvej – f.eks. på Johannesburg Allé og Natalvej, og vi har også opfordret interesserede medlemmer til at melde sig som hjerteløber. Vi ved, at nogen allerede har meldt sig, men vi kender ikke antallet, da man selv skal lade sig registrere – vi ved til gengæld, at der er plads til flere – du kan melde dig her: https://hjertestarter.dk/hjerteloeber/bliv-hjerteloeber
Anskaffelsen af hjertestartere har trukket noget ud, idet der pludselig viste sig muligheder for enten at “vinde” én via Trygfonden, eller at samle ind til én en via Hjerteforeningens Landsuddeling. Desværre vandt vi ikke nogen hos Trygfonden, og desværre var der ikke indsamlere nok – man skulle være 15, og vi blev kun otte – til at få én gratis.
Vi har heller ikke mulighed for at få bevilget hjertestartere via generalforsamlingen, da den på grund af Covid19 er udsat på ubestemt tid.
Til gengæld har vi nu igen muligheden for at samle ind til en hjertestarter via Hjerteforeningens Landsuddeling, men det kræver igen mindst 15 indsamlere, så hvis nogen er interesseret, må I meget gerne melde tilbage til formand, Allan Christensen, på formand@digevang.dk, så vil han foranledige en gruppeindsamling.
I kan læse mere om Hjerteforeningens Landsuddeling på dette link: https://landsuddeling.dk/
10. JANUAR 2021 AF EBH
Generalforsamlingen 2021.
Den årlige generalforsamling, der jfr. vedtægterne er planlagt til tirsdag den 23. februar 2021, kan på grund af restriktionerne og det forlængede forsamlingsforbud ikke afholdes den dag.
Det vil af denne side fremgår, hvornår vi kan afholde generalforsamlingen, og senest 14 dage før den nye dato, bliver der blive omdelt en indkaldelse med dagsorden og regnskab.
Regnskabet, der er revideret, kan ses her
Bemærk! Fristen for indsendelse af forslag, som ønskes behandlet på den kommende generalforsamling, skal jfr. vedtægterne være formanden i hænde senest den 31. januar.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen.
6. OKTOBER 2020 AF EBH
Bestyrelsesmøde afholdt den 28.09.20.
Bestyrelsen har som tidligere nævnt holdt møde den 28. september 2020 vedr. afholdelse/udsættelse af jubilæumsfesten, som i forvejen var flyttet til 07.11.20.
Du kan læse referatet fra mødet her
I forbindelse med retablering og reparation af fortove efter nedlæggelsen af fibernettet, er kommunen nu gået ind i sagen, idet en beboer dels har klaget til bestyrelsen – og dels til kommunen. Det har ført til, at kommunen, TDC og Toft Hansen har holdt åstedsforretning og er blevet enige om, at retableringen ikke er tilfredsstillende, hvorfor langt de fleste af de punkter, som vejudvalget i sin tid påpegede, nu skal udbedres. Man har dog afvist en enkelt af disse reparationer, men den drøftelse er ikke slut endnu.
Vi ser frem til, at problemerne snart får en afslutning.
Efterfølgende er stort set alle de fliser, som vi havde klager over, blevet rettet op, men en enkelt grundejer, hvis fliser ikke var blevet rettet, har nu på foreningens regning fået rettet op på det forsømte.
Der bliver ikke foretaget yderligere i denne omgang.
Hvis der fortsat er knækkede fliser eller fliser, der trænger til en opretning, bliver det vurderet i forbindelse med det kommende syn af vejene i 2021.
29. SEPTEMBER 2020 AF EBH
Jubilæumsfesten er igen udsat.
Følgende er netop udsendt til medlemmer med kendt mailadresse og tilmeldte til jubilæumsfesten:
Bestyrelsen har mandag den 28.09.20 holdt møde med bl.a. jubilæumsfesten på dagsordenen.
Da Kulturzonen har lukket for alle arrangementer ind til videre, og der er opstået stor usikkerhed, om vi overhovedet kan holde vores udskudte jubilæumsfest, blev det besluttet at udskyde festen til næste år.
Vi har aftalt med vores madleverandør, at vi kan udskyde leverancen helt frem til udgangen af 2021, og vi forsøger også at fastholde aftalen med vores musiker.
Vi har p.t. 65 voksne og 10 børn tilmeldt, og vi kan være 80 siddende gæster, så vi har stadig plads til et par stykker mere.
Til dem, der af en eller anden grund ønsker at melde fra til festen, vil tilbagebetaling af indskuddet på kr. 100,- pr. voksen deltager være en selvfølge – I skal blot skrive til kasserer@digevang.dk, at I ønsker at melde fra, så bliver beløbet betalt tilbage.
Ellers håber vi, at flertallet opretholder sin tilmelding, så festen på et eller andet tidspunkt kan blive gennemført.
Hjemmesiden www.digevang.dk vil løbende blive opdateret.
21. JULI 2020 AF EBH
Ny bro over kanalen
Siden 1991, otte ansøgninger og tre forskellige borgmestre lykkedes det for Digevang af få etableret en bro over kanalen ud for “vores” adgangsvej til Naturpark Amager.
Den seneste ansøgning blev sendt til vores nye borgmester, Allan S Andersen efter han havde siddet ca. et år i borgmesterstolen. Han gav hurtigt udtryk for, at han fandt forslaget interessant, og han meldte tilbage, at han havde bedt forvaltningen om at undersøge mulighederne. Vi havde selv foreslået, at Skovhjælperne kunne bygge broen, og de havde meldt tilbage, at de var villig til at påtage sig opgaven, hvis der blev bevilget de nødvendige midler. Naturstyrelsen havde i forbindelse med alle ansøgningerne lovet, at de ville isætte en låge, hvis ellers vi kunne skaffe en bro.
Alt sammen faldt på plads og midt i Coronaperioden blev broen etableret og stod færdig i løbet af foråret 2020.
Her kan ses et par billeder af broen.


12. JULI 2020 AF EBH
Jubilæumsfesten har fået ny dato
Efter myndighedernes åbning for igen at være flere mennesker forsamlet, har bestyrelsen besluttet at afholde jubilæumsfesten lørdag den 7. november 2020.
Vi har sikret os lokalet, og musikeren har sagt god for datoen, så nu mangler vi bare en bekræftelse på, at madleverandøren også er i stand til at levere.
Vores leverandør af mad, har bekræftet, at de er klar til levering på den nye dato.
Vi vender tilbage med nyt efterhånden som der sker noget.
30. JUNI 2020 AF EBH
Vejmøde den 09.06.20.
Bestyrelsen har afholdt vejmøde, hvorunder der blev foretaget en gennemgang af vejene – dels i forhold til vejenes og fortovenes beskaffenhed – og dels i forhold til vedligeholdelsen. Alle har fået en seddel i postkassen – og nogen var så heldige, at de blot fik en smiley:-)
Referatet kan ses her
20. APRIL 2020 AF EBH
Status på anlægsarbejdet omkring fibernedlæggelsen.
Gravearbejdet i forbindelse med fiberarbejdet er nu tilendebragt fra entreprenørens side, men det er langt fra tilfredsstillende.
Vi har i sidste uge foretaget en fornyet gennemgang af det arbejde, der efter entreprenørens mening er afsluttet.
Der er konstateret en lang række fejl og mangler – bestående af lavtliggende og skæve stophaner, knækkede fliser, stor afstand mellem visse fliser, løstliggende fliser og fald i forskellige retninger. Der mangler også asfaltarbejde og en gennemgribende fejning af veje og fortove.
Det hele er samlet i en henvendelse direkte til TDC, der som hovedentreprenør, er ansvarlig for arbejdets udførelse.
Vi har nu afholdt det endelige afleveringsmøde med entreprenøren og TDC, og de var indstillet på at rette nogle af de påpegede fejl, hvilket skulle være overstået nu. Andre fejl afviste de med den begrundelsen, at det var sket efter, de havde været her – det kunne vi ikke afvise.
Derudover har de på Johannesburg Allé udskiftet nogle knækkede fliser, som var ødelagt af en ukendt lastbil.
Det næste, der skal se, er færdigsyn om et lille års tid.
2. APRIL 2020 AF EBH
Kommunens appel til grundejerforeningerne
Digevangs formand har modtaget følgende henvendelse fra Tårnby kommunes Sundhedscenter:
Kære Grundejerforeningsformænd
Mange mennesker befinder sig lige nu i en sårbar position, hvor de hverken kan få besøg eller gå deres vanlige ærinder. Nogle af de mennesker orienterer sig ikke på sociale medier – og er muligvis ikke bekendte med de muligheder for hjælp og støtte der er til rådighed i denne tid.
Vi har derfor lavet et lille opslag med hjælpemuligheder – både praktisk hjælp og samtale – som vi vil dele uden om de sociale medier.
Vi vil være glade, hvis I kan hjælpe os med at sende opslaget ud til jeres grundejerforeninger.
På forhånd tak.
Følgende dokument er vedhæftet: Opslag Corona
Venlig hilsen
Naomi Gurfinkiel
Frivillighedskoordinator
TÅRNBY KOMMUNE
SUNDHEDSCENTER TÅRNBY
KAMILLEVEJ 4, 1.TH
2770 KASTRUP
TEL. 30 76 05 25
NGU.SC.AS@TAARNBY.DK
WWW.SUNDHEDSCENTERTAARNBY.DK
Vi har udsendt en mail til de af vores medlemmer, hvis mailadresse vi er bekendt med.
I mailen opfordres medlemmerne til at videregive informationen til deres nabo, hvis man vurderer eller har kendskab til, at naboen kan have brug for det.
16. MARTS 2020 AF EBH
Coronavirus.
Digevang har ikke tænkt sig at foretage noget ekstraordinært i forhold til den verserende epidemi med Coronavirus – ud over at opfordre til, at man følger med i dagspressen, på de offentlige pressemøder og ikke mindst på politiets hjemmeside.
Derudover opfordrer vi til, at man holder øjne og ører åbne og hjælper hinanden, hvis der skulle opstå behov – især hvis man har kendskab til, at en nabo eller andre har problemer med at købe ind – eller i øvrigt har behov for hjælp m.v.
11. AUGUST 2019 AF EBH
Ændring af bebyggelsesprocenten til 30%
Digevangs bestyrelse v/formand, Allan Christensen, har i forlængelse af generalforsamlingen i februar 2019 tilsendt Tekniske Forvaltning en skrivelse, hvoraf fremgår, at foreningen på generalforsamlingen i februar 2019 har vedtaget at hæve bebyggelsesprocenten fra 25 til 30%.
Da kommunen efter flere måneder ikke havde svaret, henvendte formanden sig til forvaltningen, som bekræftede, at de har modtaget anmodningen, og at den vil indgå i den kommende lokalplan for området – en lokalplan, der forventes at være klar omkring 2021.
11. AUGUST 2019 AF EBH
Fibernet i Digevang.
Medlemmerne i GF Digevang har inden for den seneste måned modtaget en henvendelse fra TDC om gratis etablering af fibernet på ejendommen. Ansøgningsfristen slutter omkring oktober 2019.
Foreningen anbefaler, at man tager imod tilbuddet, som dog ikke i første omgang understøttes af Stofa.
Foreningen anbefaler alligevel medlemmerne at sige ja til tilbuddet, dels fordi det ikke koster noget, og dels fordi det ved en seneres installation vil være forbundet med omkostninger at få det installeret.
Endelig bør det vel også nævnes, at det under ingen omstændigheder forringer ejendommens værdi – tværtimod.
28. FEBRUAR 2019 AF EBH
Generalforsamlingen 2019
Grundejerforeningen Digevang afholdt generalforsamling tirsdag den 26. februar 2019, kl. 1900 i konfirmandstuen, Skelgårdskirken, Vestamagercentret, 2770 Kastrup.
Indkaldelse med dagsorden, der er husstandsomdelt, kan læses her
Det reviderede regnskab kan ses her
Referatet kan læses her
13. FEBRUAR 2019 AF EBH
Bestyrelsesmøde.
Bestyrelsen har afholdt bestyrelsesmøde hos formanden, Allan Christensen, tirsdag den 5. februar 2019 – du kan se referatet her
1. FEBRUAR 2019 AF DENIS BESIC
Vigtig information om den nye affaldsordning i Tårnby Kommune
Vi har modtaget information omkring den nye affaldsordning i Tårnby Kommune som skal være i effekt fra foråret. Vedlagt er information om hvordan man skal forholde sig til den nye ordning.
Den kan hentes ved at trykke her
28. MAJ 2018 AF DENIS BESIC
Persondataforordningen
Bestyrelsen har lavet et dokument omkring persondataforordningen som kan læses her.
1. APRIL 2018 AF EBH
Referat af generalforsamlingen 2018
Referatet af generalforsamlingen er nu tilgængeligt her på siden – du kan se det her
15. FEBRUAR 2018 AF DENIS BESIC
Årsregnskab samt indkaldelse til GF
Årsregnskabet samt indkaldelse til GF kan nu findes under referater og regnskaber.
Indkaldelses kan ses her – årsregnskab kan ses her
13. FEBRUAR 2018 AF DENIS BESIC
Bestyrelsemøde
Referat af bestyrelsesmødet d 30.1.2018 kan nu findes under referater og regnskaber.
Du kan ses referatet her
6. FEBRUAR 2018 AF EBH
Vejprojektet!
Opdateringerne er nu rokeret, så sidste nyt står øverst.
Opdateret 06.02.18. Siden sidst har NCC færdiggjort arbejdet med reparation af 27 opkørsler, idet man først at fjerne asfaltborten ud for opkørslen, hvorefter de har hævet kantstenene og udlagt ny asfaltbort mellem kantsten og fliser. Vi har meddelt NCC, at arbejdet ser fint ud, men at vi er utilfreds med den fuge, der er opstået mellem vejasfalten og de ændrede kantsten. NCC har i første omgang hævdet, at der var fyldt asfalt fra asfaltborten ned i revnen, men efter en besigtigelse har de forståelse for vores synspunkter. De har lovet at efterfylde revnerne med flydende asfalt, men det kan først blive til foråret, når risikoen for frost er forsvundet. Bestyrelsen følger selvfølgelig op på det, så arbejdet bliver udført.
Vi har også fået fyldt asfalt ud over de revner, der var opstået efter asfalteringen, men det virker ikke helt efter hensigten, idet asfalten nærmest er lagt som en pølse oven på revnerne, men det kan vi nok ikke ændre på.
Opdateret 12.10.17. NCC og Nørretofte er i dag startet på ændringen af de opkørsler, vi sammen med NCC blev enige om at ændre. Arbejdet vil stå på fra i dag og ca. én uge frem, men det kan ikke afvises, at der medgår flere dage til arbejdet. Beboerne, der er berørt af gravearbejdet, er blevet orienteret med en seddel i postkassen.
Alle bedes tage hensyn til vejarbejdet, så det kan forløbe gnidningsløst.
Opdateret 28.09.17. Vi har i dag – efter flere møder og lang tids venten – holdt et afklarende møde med NCC, hvor det blev aftalt, hvilke opkørsler NCC v/Entreprenør, Nørretofte vil reparerer inden for den nærmeste fremtid. Der er tale om opkørsler, hvor kantstenen ligger meget lavt i forhold til vejbelægningen, og som volder problemer for beboerne. Opkørslerne er i dag blevet markeret med gul afmærkning, så beboerne kan se, hvilke opkørsler der bliver repareret. Når vi har en dato for iværksættelsen, bliver de beboere, der bliver berørt af gravearbejdet, orienteret.
Ud over opkørslerne, bliver trekanten på hjørnet af Kongelundsvej og Johannesburg Allé 2 også udskiftet med ny asfalt, ligesom der bliver skiftet et par knækkede fliser på hjørnerne Pretoria Allé/Johannesburg Allé og Natalvej/Liberiavej og endelig bliver der udlagt flydende asfalt i de tværgående revner, der er opstået på især Johannesburg Allé.
Betaling for ændrede opkørsler m.v. De grundejere, som har anmodet om udvidelse eller ændring af opkørslen, vil i løbet af februar/marts modtage en faktura på ændringen. Det koster kr. 812,50 inkl. moms pr. kantsten.
De grundejere, der som følge af byggeskader har fået lagt nye fliser, skal betale kr. 312,50 inkl. moms pr. flise.
De fliser, der er udskiftet som følge af almindelig slitage, betales af foreningen som årlig vedligeholdelse.
Statusmøde med NCC torsdag den 5. januar. Vi har i dag holdt statusmøde med NCC, og det aftaltes, at NCC undersøger, hvilke muligheder vi har for at imødekomme de grundejere, hvis op- og indkørsler har niveauforskel mellem kørebane og kantsten. Derudover drøftede vi muligheden for at placere store kampsten på hjørnerne, så vi kan imødegå overkørsel af fortovsfliserne på hjørnerne. Problemet er særlig stort på den del af foreningen, der er beliggende på den østlige side af Kongelundsvej. Det er især parkering ud for haveforeningerne, der er årsag til problemerne. Da vi bor på private fællesvej, kan vi ikke bare etablere parkeringsrestriktioner.
Afsluttende information vedr. renoveringen af vores veje og fortov.
Vi er nu færdige med renoveringen og har undervejs stødt på nogen problemer. De fleste er blevet løst i samarbejde med entreprenøren, men det har sinket projektet.
Der er gennemsyn med entreprenøren i uge 1, og vi vil gerne have input fra grundejerne. Vi vil så forsøge at rette op på de problemer, der muligvis stadig er enkelte steder.
Vi understreger forsøge, vi skal stadig huske på, at vi har fået foretaget en renovering – det er ikke helt nye veje/fortove. Det har f.eks. ikke været muligt inden for budgettet at skifte/hæve samtlige kantsten, hvorfor vi få steder har lagt en lille “rampe”, som en absolut nødløsning.
M.v.h.
Vejudvalget.
Opdateret 21.12.16. Asfaltborten er nu også blevet færdig på Liberiavej og Natalvej. De har også fejet og fjernet skiltene, men de har desværre glemt at fjerne et par bunker asfalt og sand hist og her. Det forventer vi snart bliver fjernet, så vi kan få en klarmelding fra NCC.
I begyndelsen af januar har vi en gennemgang af hele vejprojektet med NCC, og vi har faktisk fundet emner, som vi ønsker at drøfte med dem – det er bl.a. nogle overkørsler, som vi godt kunne tænke os bliver forbedret.
Vi vender tilbage med yderligere information, når vi nærmer os afslutningen.
Opdateret 11.12.16. Det er endelig lykkedes at få asfalteret vejene færdigt – det har holdt hårdt på, men til gengæld må man sige, at resultatet også er blevet godt.
Der resterer fortsat noget arbejde med asfaltborten, men det ser ud til at være tæt på en afslutning. De har i hver fald lovet at fortsætte på mandag den 12.12.16., og på tirsdag har NCC lovet en gennemgribende oprydning og fejning af vejene, så det ser vi frem til.
Herefter resterer forhåbentlig kun vejafmærkning.
De problemer vi har haft med tungvognskørsel på Johannesburg Allé og Pretoria Allé i forbindelse med haveforeningens kloak- og vejprojekt, ser også ud til at være afsluttet, Nu skal vi bare have det sidste færdigt, så der igen kommer ordnede forhold på hjørnerne.
Parkeringsproblemerne på den nord- sydgående del af Johannesburg Allé, som langt hen ad vejen har været årsag til skaderne på vores hjørner, har vi nok svært ved at ændre på, da vi bor på private fællesveje, hvor det er “tungt” at få etableret parkeringsrestriktioner. Man kan som nødløsning overveje placering af store kampsten på hjørnerne – det har de andre foreninger benyttet sig af.
Når hele projektet er færdigt, vil der i januar blive afholdt en afsluttende besigtigelse.
Vejret bliver ved med at spille ind i forhold til færdiggørelsen af vores veje. Senest har man udsat asfalteringen af Natalvej til på tirsdag, da man har svært ved at udføre arbejdet på tilfredsstillende vis, så længe det regner, eller når temperaturen er under +5 gr. Vi bliver ved med at presse på for at få det færdigt, men på den anden side er vi ikke interesseret i et dårligt resultat. Det ligger NCC meget på sinde, at arbejdet skal være af en god kvalitet, og det er vi vel et eller andet sted nødt til at respektere.
Asfalteringen af Liberiavej blev udført i tirsdags med et – efter vores mening – med meget flot resultat.
Reparationerne på Pretoria Allé og Johannesburg Allé er nu færdige, og så vidt vi erfarer er beboerne godt tilfreds.
Til gengæld har vi store problemer med overkørsel af vores hjørner på de samme veje – årsagen er, at haveforeningen Selandia dels har fået kloakeret og dels er ved at få asfalteret. Det betyder, at rigtig mange lastbiler kører på vores veje – på trods af vi har en gammel aftale, der forbyder denne kørsel til og fra haveforeningerne. De er imidlertid i et dilemma, for de kan ikke køre ind via Viberupstræde, som ellers er aftalen, da bilerne er for store – det går så ud over vores veje – øv øv..
Vi er hele tiden i dialog med formanden for Selandia og de selskaber, der kører på vejene, og de har allerede én gang repareret fortovene, og de har lovet at gøre det igen, når deres projekt er færdigt, så vi håber også her, der kommer styr på det.
Opdateret 18.11.16. NCC, der er rykket for genoptagelse af arbejdet – nu vejret er blevet mildere – har i dag meddelt, at de fortsætter i næste uge – uge 47.
Der er tale om reparationer af opkørslerne på Pretoria Allé og Johannesburg Allé samt reguleringen af brønddækslerne på Natalvej. Derefter vil de være klar til asfaltering af Natalvej og Liberiavej i uge 48.
Vi håber det holder stik denne gang, og at vejret er med os.
Herunder kan du følge med i vejprojektet:
Projektet starter mandag, 12.09.16. på Johannesburg Allé med udskiftning af rendestensbrønde, kloakdæksler, defekte fliser og kantsten samt regulering af uhensigtsmæssige opkørsler – derefter fortsættes til de øvrige veje. Der opsættes skilte med stop og parkeringsforbud med angivelse af tidsrum for forbuddet.
Arbejdet på Pretoria Allé og Johannesburg Allé er stort set afsluttet – NCC mangler at afrunde nogle lidt høje asfaltkanter ind mod kantstenene på visse ind/opkørsler. Derudover skal ind/opkørslerne ændres tre steder på Pretoria Allé og et sted på Johannesburg Allé, idet man har undladt at skrabe den gamle asfalt af, før man lagde ny asfaltbort.
Arbejdet på Natalvej og Liberiavej er sat på “stand by”, idet vi søger en lidt anden løsning for ind/opkørslerne end på Pretoria Allé, hvor nogle kantsten ligger lidt under asfalten – vi afventer p.t. NCC’s forslag.
Møde afholdt, 02.11.16. NCC fortsætter onsdag i næste uge – 12.11.16. – med regulering af brønddæksler og riste på Natalvej og Liberiavej, men det bliver desværre ikke muligt at fræse af på vejene, så i lighed med Pretoria Allé og Johannesburg Allé kan der opstå kanter på asfalten ud for de indkørsler, der ligger meget lavt. NCC vil forsøge at afrunde kanterne, så de ikke bliver så markante.
Reparationsarbejdet på Pretoria Allé og Johannesburg Allé, hvor der ligger asfalt på nogen af opkørslernes kantsten bliver påbegyndt i uge 46.
Vi ved endnu ikke, hvornår der bliver asfalteret på Natalvej og Liberiavej, da frosten nu kan være en hindring, men vi håber på lunere vejr.
30. AUGUST 2017 AF DENIS BESIC.
Afmærkning
Efter længere tids dialog med teknisk forvaltning i kommunen, har vi været nødsaget til selv at betale for at få afmærket vores veje. Et hyret firma har g.d påmalet afmærkningen efter bestyrelsens henvisninger.
3. MAJ 2017 AF DENIS BESIC.
Vejmøde 2017
Der er blevet afholdt vejmøde d 02-03-2017. Referatet af denne kan ses her: Vejmøde 2017
31. MARTS 2017 AF DENIS BESIC
Bestyrelsesmøde.
Der er blevet afholdt bestyrelsesmøde i grundejerforeningen. Hvis man ønsker at læse et referat af mødet kan dette gøres ved at følge linket her
5. FEBRUAR 2017 AF EBH
Naturpark Amagers nye miniguide.
På Tårnby kommunes hjemmeside kan du læse mere om Naturpark Amager – du kan se siden her.
Du kan se den nye miniguide over Naturpark Amager lige her.
Hvis du vil vide mere om planerne for Naturpark Amager, kan du læse meget mere på Naturstyrelsens hjemmeside under – Naturpark Amager

2. FEBRUAR 2017 AF EBH
Ny hjemmeside.
Digevang har fra 1. februar 2017 taget en ny hjemmeside i brug – en hjemmeside, som bygger på en mere moderne teknologi, der gør det hurtigere at finde det, man søger og ikke mindst hurtigere at redigere og indsætte nyheder. Den er bygget op omkring indholdet fra den gamle hjemmeside, og det er ikke meningen, den skal fyldes med alskens indhold, som kan findes andre steder.
Den er blevet til i samarbejde med et af vores nyere medlemmer, Denis, Pretoria Allé, som vi håber også vil bidrage til vedligeholdelsen i fremtiden.
Vi håber også den er blevet lidt mere overskuelig og brugervenlig, og vi er selvfølgelig modtagelig for input, hvis nogen har gode ideer til hjemmesidens indhold.
25. JANUAR 2017 AF EBH
Bestyrelsesmøde.
Referat af bestyrelsesmødet den 24.01.17. kan ses her.
23. JANUAR 2017 AF EBH.
Generalforsamling.
Den årlige generalforsamling afholdtes tirsdag den 28. februar kl. 1900 i Kulturzonen, Nøragersmindevej 100, mødelokalet på 1. sal, 2791 Dragør.
Indkaldelsen kan ses her.
Der var ikke indkommet nogen forslag til generalforsamlingen.
Regnskabet, kan ses her – opmærksomheden henledes på, at vi endnu ikke har betalt alle omkostninger på vejprojektet.
Referatet fra generalforsamlingen kan ses her.
23. JANUAR 2017 AF EBH
Husk!
At vedligeholde vej og fortov, også for is og sne.
Det er grundejerens ansvar, at der er skrabet sne, gruset eller saltet ved glat føre – også selv om vi har betalt for at få fejet vejene for sne.
Der bliver kun fejet eller skrabet sne på vejene – ikke på fortovet og IKKE gruset eller saltet.
——–
Hækken må ikke gro for langt ud på fortovet. Der SKAL være 40-50 cm fra bagkanten af fliserne ind til hækken af hensyn til barnevogne m.v.
Den er nem at klippe ind om vinteren! Det samme er gældende for andre hegn ud mod vejen.
——–
Selv om det ikke er forbudt i Tårnby kommune, bør det tilstræbes ikke at parkere med hjulene på fortovet/asfaltborten, da der opstår lunker i asfaltborten.
